Hem / Vi arbetar med / IdrottOnline / IdrottOnline Support

IdrottOnline Support

Krav på HTTPS efter Chrome-uppdatering

a.Detta gäller enbart föreningar med egna domännamn, t.ex. https://www.tullus.se

b.Inloggningen kommer inte att fungera när Google har uppdaterats till sista versionen (sker automatiskt på de flesta datorer den 4 februari 2020).

c.Detta kommer at drabba även Firefox och Edge, med flera webbläsare i framtiden.

d.Länken som finns ovan ger instruktioner till hur föreningarnas Huvudadministratör (Roll i IOL) kan lösa detta problem gratis.

Här hittar Ni mer information: https://support.idrottonline.se/support/solutions/articles/11000081451-krav-pa-https-efter-chromes-uppdatering

 

Det har kommit en ny inloggningsystem i IdrottOnline. 
För att logga in klickar man på hänglåset precis som vanligt. Därefter kommer man till en sida där man fyller i sitt användarnamn och lösenord, därefter klickar man på "Logga in".  Har man problem med inloggningen, antingen genom att det inte går att logga in eller att man inte kommer vidare när man klickar på hänglåset så behöver man rensa cachen, det snabbaste sättet att göra detta på är att klicka på CTRL+F5 samtidigt.  och därefter starta om webbläsaren.

CTRL + F5 är bra att använda vid många tillfällen när det är problem med sidan eller byt webbläsare.

Problem med Administration eller att vissa funktioner inte fungerar på hemsidan byt till en annan webbläsare.
Hjälper detta inte kontakta support vi formulär eller telefon.

Vi hjälper er med frågor om IdrottOnline. Beskriv ditt ärende men några enkla ord. Vi kontaktar dig i turordning som frågorna kommer in, dock senast inom en vecka.             
Fyll i formuläret nedan och vi löser ert problem: 
    

 

Här finns kontinuerligt uppdaterade instruktioner/manualer om IdrottOnlines funktioner och moduler:

 

UTBILDNING i IdrottOnline

Vi erbjuder utbildningar i IdrottOnline, klicka på länk i högerspalt.