Evenemangsutbildning
Sidan uppdaterades: 2 maj 2023
Vad är viktigt att tänka på för att få publik, besökare och deltagare till matcher, tävlingar och evenemang? Vad är det som attraherar dagens och framtidens publik och åskådare?
Vi går igenom de olika stegen föreningen bör jobba med för att skapa ett långsiktigt och lönsamt biljett- och publikrekryteringsarbete. Vi skapar en större förståelse för hur man kan bearbeta och nå fram till publik och åskådare. Under utbildningen tar vi även upp ämnet hållbar sponsring.
Innehåll
- Sportmarknadsföring
- Varumärkesutveckling inom idrotten
- Intressentmodellen
- 5 grundläggande principer om "fan engagement"
- 6 rekommendationer om kunskap om våra fans
- Trender och framgångsexempel
- Verktyg för framgång i kampanj- och försäljningsarbete
- 8 steg till hållbart sponsorskap
Upplägg
ca 2 ½ - 3 timmar
Målgrupp
Arrangemangsgrupper, styrelsemedlemmar och övriga som har ett intresse av att lära sig jobba strategiskt och långsiktigt med att öka föreningens intäkter i samband med matcher, tävlingar och arrangemang.
Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs men erfarenhet från att planera och genomföra matcher, tävlingar och arrangemang är bra.
Sidan publicerades: 6 december 2022