Marknadsföring i sociala medier. Digital.

Vad kan vi i föreningen göra för att synas bättre i sociala medier såsom Facebook, Instagram mm? Åsa Karlsson, Rättighetsbyrån, ger under tillfället handfasta råd, tips och att-göra-listor så att ni i föreningen på ett enkelt sätt kan förbättra och höja aktiviteten i de sociala medierna.

Behöver den digital kommunikationen och de sociala medierna i er förening få en skjuts framåt? Då är detta något för er. Öka förståelse kring att utveckla ett engagerande och intressant innehåll i era digitala kanaler.
Skapa en grundläggande struktur för föreningens digitala kommunikation.

Sidan uppdaterades: 1 juli 2025

Under kvällen får ni mängder av konkreta råd hur ni kan tänka i planeringen för att höja aktiviteten i era sociala medier. Praktiska ”att-göra-listor” och handfasta tips för att underlätta för er att nå ut med ert budskap.

Ställ er frågor som:
Hur använder ni era digitala och sociala mediekanaler idag?
Hur kan man tänka kring att skapa en innehållsplan för sin digitala kommunikation?
Hur kan man tänka kring olika kanalval?
Vilket innehåll skapar engageamang?

Målgrupp:
Delta gärna med en mixad grupp av såväl yngre som äldre medlemmar. Målgrupp: De i föreningen som vill lära sig mer om att förbättra och förnya föreningens sociala medier.

Plats:

Digital

Datum:

onsdag 1 oktober 2025

Starttid:

Kl. 18.00

Sluttid:

Kl. 20.00

Anmälan:

Senast tisdag 30 september 2025, kl. 23.30

Sidan publicerades: 1 juli 2025

Kontakt

Anette Ellefsen

Administratör

036-34 54 49

Ansvarsområde: Utbildningar och föreläsningar kring föreningskunskap och evenemang, föreläsare