Skatteverkets webbseminarium: Idrottsföreningen som arbetsgivare

Ni som idrottsförening kan i vissa fall behöva registrera er som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter när ni betalar ut ersättningar till idrottsutövare eller andra anställda.

Sidan uppdaterades: 6 augusti 2024

Vi ger dig förutsättningar för att du ska kunna göra rätt och svarar på dina frågor du har möjlighet att ställa via en chatt under hela sändningen.

Under webbseminariet får du information om bland annat:
- Vem som ska registrera sig som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter.
- Vad ”halva prisbasbeloppsregeln” innebär.
- Vad som gäller för arvoden, reseersättningar, tävlingsvinster, förmåner etc.
- Hur du gör för att lämna arbetsgivardeklaration till Skatteverket.

Plats:

Digitalt

Datum:

tisdag 12 november 2024

Starttid:

Kl. 17.00

Sluttid:

Kl. 18.30

Anmälan:

Senast söndag 10 november 2024, kl. 23.30

Sidan publicerades: 6 augusti 2024

Kontakt

Anette Ellefsen

Administratör

036-34 54 49

Ansvarsområde: Utbildningar och föreläsningar kring föreningskunskap och evenemang, föreläsare