Idrottsföreningen som arbetsgivare

Ni som idrottsförening kan i vissa fall behöva registrera er som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter när ni betalar ut ersättningar till idrottsutövare eller andra anställda.

Sidan uppdaterades: 5 juli 2024

Vi ger dig förutsättningar för att du ska kunna göra rätt och svarar på dina frågor.

Under webbseminariet får du information om bland annat

  • vem som ska registrera sig som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter
  • vad ”halva prisbasbeloppsregeln” innebär
  • vad som gäller för arvoden, reseersättningar, tävlingsvinster, förmåner etc.
  • hur du gör för att lämna arbetsgivardeklaration till Skatteverket.

Seminariet görs i samarbete med idrottsförbunden runt om i landet.

Du har möjlighet att ställa frågor via en chatt under hela sändningen.

Plats:

Skatteverkets webbseminarium

Datum:

tisdag 12 november 2024

Starttid:

Kl. 17.00

Sluttid:

Kl. 18.15

Sidan publicerades: 5 juli 2024